Tisdagssupport

Support och hjälp på
biblioteket – Sensus i Norrtälje

  • Vill du ha IT-hjälp?
  • Har du någon liten fråga om telefonen?
  • Ett litet problem eller undran med din PC?

Supporten på biblioteket är öppen under höst och vår på tisdagar mellan 10-12 och 13-15.
Välkommen att besöka oss, är du inte medlem så kom in och ”prova på”.

Vi har haft vår support anpassad efter rådande pandemi för Corona/Covid-19.
Men nu när det är bättre ”läge” har vi återgått till vår öppna support.

Om du är intresserad hur just vi löste vår support under pandemin
kan läsa mer under länken nedan:

På vår öppna support får du hjälp med problem och frågor om din mobiltelefon, Iphone som Android (ex. Samsung).
En ”platta” har ofta ett liknande system men en större skärm, samma personer har kunskaper även om dessa.
Är det en PC med Windows, en Mac eller till och med Linux är det inte heller något problem.

Våra handledarna hanterar både hårdvara och mjukvara.
Vi hjälper till med installationer av programvara och konfigurationer av enheterna.

I den mån som vi kan hjälpa till så har vi kunniga handledare för följande ärenden:

  • Installationer av program
  • Ominstallation av operativsystem
  • Konfiguration av e-post
  • Hjälp med hur saker fungerar
  • Kortare handledning
  • Prova på olika utrustningar som finns tillgängliga
  • Rådgivning inför nyinköp, bedömning av gammal utrustning
  • osv.

Du kan om du vill skicka e-mail och fråga om att boka upp en support


Sidan uppdaterades: 2022-03-16